maandag 15 oktober 2018

Belgische boerderij

Wij waren op weg naar Dedemsvaart, maar verdwaalden onderweg. Ik zag A. verder fietsen, terwijl ik mijn rijwiel in de berm had gelegd, omdat ik auto's gevaarlijk zag naderen van achteren, zij raasden voorbij. Ik naderde een kruising en zag toen een binnendoorweggetje naar het fietspad van A. Het naderde een boerderij en het werd omgeven door laaghangende struiken. Plotseling stond daar een man met een stopbord, een spiegelei dat zwart was geschilderd in plaats van rood. Hij vroeg waar ik heen moest en ik zei dat ik naar het weggetje moest dat A. had genomen. Zijn strenge gezichtsuitdrukking veranderde en hij vond dat ik verder kon gaan. Al doende knipte hij een paar grote peren van een tak, met de uitleg dat die te groot waren. Plotseling ging de tak over in een eend die zwanger was, naar het bleek van een groot aantal cellen, de man kneep ze uit en zei dat het allemaal misbaksels waren. Ik gruwde ervan en haastte me verder naar een omweg die leidde naar een wit gepleisterde Belgische boerderij, waar iemand zich zou ophouden die te maken had met misdaad.

Geen opmerkingen: