maandag 15 oktober 2018

Robottrein

Ik liep door de coupĂ© naar voren, naar de treinbestuurder. Maar die was er niet, zijn plek was leeg, er stond zelfs geen stoel, ik zat in een gerobotiseerde trein, die voortjoeg over een pad naast de rails. Links waren wel rails en in de verte zag ik een trein aankomen. Plotseling zag ik de verte op het pad een blauwgrijze bestelauto, iets van voorheen PTT. De de achterklep stond open, zij waren iets aan het repareren. De robot zag het ook en plotseling  maakt hij een bocht naar links, over het spoor en stopte met de noodrem. Daar stonden wij, in het Veluwse bos, doodstil.
Ik stapte uit en liep naar wat een station leek, in de verte deed het denken aan Station Garderen.
Er kwam een trein aan, een oud model, maar nieuw in de blauwe en gele verf. Ik rende om die trein te halen, kon nog net in het staartvormige deel stappen. Dat deel zal wel erg slingeren, dacht ik en ging zitten, terwijl hij optrok.

Geen opmerkingen: