maandag 15 oktober 2018

Beschrijving

Voor het eerst beschrijf ik mijn werkkamer, het is een zolderverdieping van ± 11,5 x 4,5 m, sinds twee jaren verdeeld in twee stukken, gescheiden door een zelfgetimmerd stuk van houten ribben met gipsplaat. In het dak zitten 4 klapramen, die alleen bij zomerse hitte open gaan.
De wanden zijn witgesausd, op de vloer ligt een linoleum dat zijn beste tijd gehad heeft. Jaren heb ik erover gedaan tot ik een indeling had, die ik niet meer veranderde. Hoewel, sinds enige tijd verplaats ik de computer naar het warmere deel, omdat ik het op het stuk boven de 'deel' wat minder warm heb, door de koude optrek van de bakstenen die op 'staal' (gewoon in de zandgrond) liggen. Toen ik hier net kwam, in 1977, kon ik door de halve balken via een spleet in het rieten dak naar de maan kijken. Later zag ik buiten door het bos in het westen de komeet Hale-Bopp, ergens in de jaren negentig. Onlangs heb ik daar een gedicht over gemaakt.
Onder een raam op de noordkant zit achter een Apple Cinema HD display uit 2003(?) die aangesloten is op een G5 PPC, sterk verouderd ('obsolete') kunnen we zeggen. In een pootje van het beeldscherm ligt een insect dat al lang dood is, ik heb hem nu afgedekt met een sticker waarop mijn bedrag aan AOW staat. Over het beeldscherm heen kijk ik naar een afbeelding van mijn ouders, die ooit teruggevonden werd door mijn zus, die daar nog steeds woont. Hij was achter het behang terecht gekomen, op een onverklaarbare manier.

Geen opmerkingen: