maandag 15 oktober 2018

Mijn Hooft

Hij reisde naar Oudenaarde om het Jotie T'Hooft festival te bezoeken, waarvoor hij een paar gedichten ingestuurd had. Hij had zijn treintickets al binnen en zijn boeking in hotel Tijl voor een overnachting, want het evenement begon om een uur of zeven en dan werd het te laat om terug te keren. Hij bekeek het vervoerbewijs, het zag er simpel uit, met een foto van een oudere lachende blondine met teveel oogschaduw waardoor het gaatjes leken. Daardoorheen regels met de afkorting van mijn naam: Radsta en de datum waarop hij reisde. 
Om de de vijf uur durende treinreis te doden bestelde hij een boek van de dichter en schrijver: 'Heer van de Poorten en andere verhalen'. De afzender kende zijn naam uit een boek dat hij schreef over mijn beroemde plaatsgenoot en hij zei: "Ja, ik ken A.L. Snijders, maar ik heb al meer dan genoeg aan T'Hooft van Jotie :-))" En zo vertrok hij in het weekend, vlak voor de IJsheiligen. Zijn Hooft stond op een barstende koppijn, want hij had weer eens kou gevat in dit grillige klimaat.

Geen opmerkingen: